Vestfoldbanen





























Vestfoldbanen

Skien stasjon TRS 070922 026.jpg
Endestasjonen Skien stasjon
Foto: Trond Strandsberg

Info
Land
Noreg
StatusI drift
Utgangsstasjon
Drammen stasjon
Endestasjon
Skien stasjon
Tal på stasjonar12[1]
Drift
Opna13. oktober 1881
Eigar
Bane NOR
Operatør(ar)
NSB
Type trafikkPassasjertrafikk
Loktypar
NSB type 70 og 74
Teknisk
Lengd137,79 km[1]
Høgste fart250 km/t
Planovergangar76

Vestfoldbanen er den 137,79 km lange jernbanestrekninga frå Drammen i Buskerud, gjennom Vestfold og fram til Eidanger i Porsgrunn kommune. Banestrekninga frå Eidanger til Skien har namnet Bratsbergbanen. Førebels har 25,7 km av banen dobbeltspor. Vestfoldbanen inngår det såkalla InterCity-triangelet, jarnbanenettet som har Skien, Lillehammer og Halden som ytterpunkta, og som har heile 90 % av passasjertrafikken med tog i Noreg.


Strekninga mellom Drammen og Larvik vart opna 13. oktober 1881, og strekninga mellom Larvik og Skien vart opna 23. november 1882. Opphavleg vart banen kalla Grevskapsbanen eller Jarlsbergbanen. Vestfoldbanen vart elektrifisert i 1957.


Opphavleg var Vestfoldbanen smalspora, med ei sporvidd på 1067 millimeter. Banen var ein av dei siste i Noreg som vart bygd om til normal sporvidd. Arbeidet tok til så smått før andre verdskrigen, men fekk fart på seg fyrst etter krigen, og vart ikkje unnagjort før i 1949. Men på strekninga mellom Eidanger og Skien låg det allereie frå 1921 tre skjener, slik at det kunne køyrast både tog for smale spor og for normalspor her. Tog for normalspor vart nytta frå Brevik til Notodden og vidare til Rjukan.


Vestfoldbanen har hatt fleire sidebanar, som alle er lagde ned. I 1881 opna ei line frå Skoppum til Horten, som vart lagd ned i 2008 etter å ha vore ute av bruk i fleire år. I 1895 opna Brevikbanen frå Eidanger til Brevik, og her vart det slutt på persontrafikken i 1968, medan det på strekninga (Porsgrunn) – Eidanger – sementfabrikken framleis går godstog. Frå Tønsberg til Eidsfoss vart det opna ei line i 1901, og frå Holmestrand til Hvittingfoss vart det opna ei line i 1902, og båe to vart lagde ned i 1938.



Kjelder |




  1. 1,01,1 Vestfoldbanen / Bane NOR



Bakgrunnsstoff |




Commons-logo.svg Commons har multimedia som gjeld: Vestfoldbanen



Text document with red question mark.svg Denne artikkelen manglar kjelder eller referansar. Hjelp Wikipedia med å finna truverdige kjelder!
















Popular posts from this blog

Why is system upgrade showing unstable version when upgrading in backend?System Settings > System Upgrade link does not existsComposer Error While upgrading magento version 2.1.6 to 2.2.2How to upgrade magento 1.4.0.0 to above 1.6 versionIssue with upgrading Magento Version from 2.1.7 to 2.1.12Magento 2.2.5: Error on running setup: upgrade after upgrading Magento from 2.2.2 to 2.2.5Are there any Magento Code Release Notes?getting error when upgrading from Magento 2.1.5 to Magento 2.2.6Will the installed third party plugins upgrade when we upgrade Magento version via composerWhy PHP Settings Check and Checking Component Dependency showing error during Magento 2.3 upgrade?Fatal error: Out of memory (in composer) during upgrade Magento2.2.1 to Magento 2.3 when run composer update command

ジャミラ (ウルトラ怪獣)

Integral that is continuous and looks like it converges to a geometric seriesTesting if a geometric series converges by taking limit to infinitySummation of arithmetic-geometric series of higher orderGeometric series with polynomial exponentHow to Recognize a Geometric SeriesShowing an integral equality with series over the integersDiscontinuity of a series of continuous functionsReasons why a Series ConvergesSum of infinite geometric series with two terms in summationUsing geometric series for computing IntegralsLimit of geometric series sum when $r = 1$